Projects per year
Personal profile
Research and development areas
The well-being of children and educational staff in daycarecenters
Childlife and everydaylife in daycare-institutions
Workinglife and working environment in daycare-institutions
Educational curricula, documentation and evaluation
Studentlife, practice and educator training
Action research (Critical Action Research) and action learning
Children's Workshops
Phenomenology of the body and critical theory
Snap logs
Competences
Indholdsmæssige fokus, opgaver og ansvar
BUPL forbundshus:Pædagogisk udviklingskonsulent
- Politik udvikling og formulering (fremtidigt virke) vedr. pædagogiske forhold.
- KiD projektet (Kvalitet i Dagtilbud), et samarbejde mellem Socialministeriet, KL og BUPL, deltaget i styregruppen og arbejdsgrupper.
- Udformning af en Pædagogisk profil for BUPL’s medlemmer på området.
- Ledelse i daginstitutioner.
KP (UCC):
- Indgår i forsknings programmet: Pædagogiske arbejde for chancelighed og gode børneliv, under Institut for Pædagoguddannelse
- Underviser på dagtilbudsspecialisering, tidligere Børn og Unge specialisering (0-6 års området)
- Kompetenceområdeleder ved Pædagoguddannelsen KP, med fagligtansvar for uddannelsesudvikling, og for at kvalificere, udvikle, facilitere og organisere arbejdet på dagtilbudsspecialiseringen og i underviserteamet – kernegruppe SK2
- Udvikling af og ansvar for Profil i pædagogisk udvikling ved Pædagoguddannelsen København
- Uddannelseskoordinator ved Pædagoguddannelsen København med ledelsesansvar. Med faglige og organisatoriske ledelsesopgaver såsom: uddannelses udvikling, ansvar for Profil uddannelsen, time-fagfordeling, skemalægning, sparring og undervisningsplanlægning med teams og undervisergrupper, beskrivelse af studieplaner og uddannelsesplaner, samarbejde med praktikkoordinatorer, eksamenskoordinatorer, studieadministration m.m.
- Akkreditering af pædagoguddannelsen København
- Arbejdsopgaver i regi af UCC:
- Pædagogisk Diplom uddannelse for menighedernes daginstitutioner: Børn og unges læreprocesser
- Kurser i Pædagogiske læreplaner på CVU København og Nordsjælland i forbindelse med indførelsen af læreplaner i 2004
- Deltagelse i CVU-arbejdsgruppe vedrørende toninger og profiler
Education/Academic qualification
Ph.d., Well-being in everyday life of daycare, a matter of the body, the collective and the conflictual
Award Date: 20 Sept 2019
3 moduler i en master
Sept 2002 → Jun 2003
Cand.mag. i Pædagogik, Gemeinshaft and Gesellschaft, an framework for understanding duality in daycare
Sept 1991 → Apr 1998
Social-educator
Sept 1984 → Jun 1987
Positions
The organization Free Kindergarten
1 Jan 2012 → 31 Jul 2012
BUPL educators' tradeunion
1 Aug 1999 → 31 Jul 2004
Askovgården Leisuretime-institution
Sept 1991 → Jul 1995
Langebro - Integrated daycare-Institution
1990 → 1991
Centralmissionens -Nusery
Jul 1987 → 1991
Keywords
- learning, educational science and teaching
- research designs, theory and method
- children and youth
- education, professions and jobs
Collaborations and top research areas from the last five years
-
Pædagogstuderendes uddannelse - erfaringer og tilblivelser
Falkenberg, H., Lind, U. & Mortensen, T. H.
01/08/22 → 03/08/26
Project: Research
-
Forsknings- og udviklingssatsningen: Undervisning og professionsdidaktik ved Institut for pædagoguddannelse
01/03/21 → 01/08/25
Project: Other
-
OMEP-World Organization for Early Childhood Education
Lind, U., Kornerup, I. & Lund, S. G.
01/06/18 → …
Project: Other
-
Teachers Wellbeing
Husted, M., Lind, U., Tofteng, D. M. B., Vaaben, N. K., Böwadt, P. R., Pedersen, R., Hansen, M. B., Kofoed-Heller, K., Dupont, C., Aabro, C. M., Davy, S. L. G. & Ørsted Sauzet, S.
01/05/17 → …
Project: Research
-
Pioneruddannelsen
Ankerstjerne, T., Lind, U., Jensen, R. B., Flachs, I., Smidt, S. L., Larsen, N. E. H., Elverkilde, S. & Stoltze, K.
01/01/13 → …
Project: Development project/ Innovation
-
Reading challenge in professional Bachelor's degree programme
Lind, U., Matthiesen, J., Navntoft, A-M. H., Balasubramaniam, R., Klestrup, R. S., Dohn, L. K. & Lehmann, S., 2023, p. 1-3. 3 p.Research output: Contribution to conference without a publisher/journal › Abstract › Research › peer-review
-
Students belonging and participation in Social Education
Lind, U. & Falkenberg, H., 2023. 3 p.Research output: Contribution to conference without a publisher/journal › Abstract › Research › peer-review
-
Studerendes læsning, læsestrategier og læseerfaringer: Undersøgelse på tværs af det Pædagogiske og Samfundsfaglige Fakultet 2021-2022
Lind, U., Matthiesen, J., Navntoft, A-M. H., Vinten-Johansen, S., Klestrup, R. S., Balasubramaniam, R., Lehmann, S. & Dohn, L. K., 1 Apr 2023, Kbh.: Københavns Professionshøjskole. 57 p.Research output: Book/Report/PhD thesis › Report › Research
Open AccessFile44 Downloads (Pure) -
Styrkelse af Professionsrettede handlekompetencer: følgeforskning på Pædagoguddannelsen
Lind, U., Top-Nørgaard, J., Hardenberg, B., Andersen, E. & Petersson, M. S. K., 24 Apr 2023, Kbh.: Københavns Professionshøjskole. 23 p.Research output: Book/Report/PhD thesis › Report › Research
Open AccessFile48 Downloads (Pure) -
Om pædagogers aktuelle opgave og udfordringer
Lind, U., Jun 2022, Tæt på pædagogik i dagtilbud. Top-Nørggard, J. & Aabro, C. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 207-229 23 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Contribution to book/anthology › Education
-
Learning in ECEC – a matter of curiosity
Ida Kornerup (Introductory speaker) & Unni Lind (Introductory speaker)
27 Jun 2018Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
File -
OMEP 69th World Assembly and International Conference
Ida Kornerup (Paricipant) & Unni Lind (Speaker)
22 Jun 2017Activity: Participating in or organising an event types › Workshop
Press/Media
-
Presset fra forældrene bliver ikke mindre for kommunerne
01/09/22 → 05/09/22
3 items of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
-
STAKKEVIS AF DOKUMENTER GRANSKET Tilsyn overser arbejdsvikårs betydning for trivsel
19/10/21
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Ny undersøgelse: Tilsyn i dagtilbud overser afgørende sammenhænge
18/10/21
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-