Project Details
Description
CHC Følgeforskningsprogrammet er delt i tre hovedspor
1. Ph.D-projektet tager udgangspunkt i de CHC-studerende og arbejder med forskningsspørgsmålet:
Hvad er de studerendes livsoplevelse af at være i et talentprogram og hvordan transformeres oplevelsen ind i deres arbejdsliv?
2. Institut for naturvidenskabernes Didaktik (IND) ved Københavns Universitet gennemfører et forskningsprojekt med fokus på organisationen bag og omkring CHC-programmet. Projektet tager udgangspunkt i forskningsspørgsmålet:
Hvilke forandringer i KPs kapacitet for udvikling påvirker mulighederne for at institutionalisere elementer af CHC?
3. CHC finansierer 50% af en docentstilling, der har til opgave dels at opbygge et forskningsmiljø omkring arbejdet med talenter på KP, dels at forske i CHC. Docentens forskning centrerer sig omkring underviserne på CHC-teamet og har fokus på forskningsspørgsmålet:
Hvad er talent i relation til lærerstuderende?
1. Ph.D-projektet tager udgangspunkt i de CHC-studerende og arbejder med forskningsspørgsmålet:
Hvad er de studerendes livsoplevelse af at være i et talentprogram og hvordan transformeres oplevelsen ind i deres arbejdsliv?
2. Institut for naturvidenskabernes Didaktik (IND) ved Københavns Universitet gennemfører et forskningsprojekt med fokus på organisationen bag og omkring CHC-programmet. Projektet tager udgangspunkt i forskningsspørgsmålet:
Hvilke forandringer i KPs kapacitet for udvikling påvirker mulighederne for at institutionalisere elementer af CHC?
3. CHC finansierer 50% af en docentstilling, der har til opgave dels at opbygge et forskningsmiljø omkring arbejdet med talenter på KP, dels at forske i CHC. Docentens forskning centrerer sig omkring underviserne på CHC-teamet og har fokus på forskningsspørgsmålet:
Hvad er talent i relation til lærerstuderende?
Short title | CHC Følgeforskning |
---|---|
Status | Active |
Effective start/end date | 01/08/19 → … |
Collaborative partners
- University College Capital (Project partner) (lead)
- Metropol EVU (Project partner)
- University of Copenhagen (Project partner)