Distance Learning through Play

  • Frydendahl, Jette Aabo (Principle researcher)
  • Dyrendom, Karin (Co-researcher)
  • Klausen, Martin Thun (Co-researcher)
  • Dissing Møller, Lise (Co-researcher)
  • Müller, Mads Brink (Co-researcher)
  • von Sehested, Malte (Co-researcher)
  • Mikkelsen, Karen (Co-researcher)
  • Rössig, Martha Tine Katrine Otilie (Co-researcher)
  • Hjøllund, Niels-Peder Osmundsen (Co-researcher)

    Project: Development project/ Innovation

    Project Details

    Description

    Distance Learning through Play er et udviklingsprojekt, der både skal samle de gode eksempler og materialer skabt under coronalukningen i folkeskolen forår 2020 samt udvikle nye digitale formater, der kan understøtte kreativitet, samarbejde og lærende fællesskaber – nogle af de kvaliteter, som måske har sværere vilkår online og på afstand.
    Projektet har en eksplorativ tilgang, hvor lærere inviteres ind i et digitalt fællesskab omkring undersøgelse af, hvad god digitalt understøttet undervisning med en legende tilgang er. En del af projektet er et fælles digitalt community, hvor lærere ud over at få inspiration og adgang til online undervisningsmaterialer får mulighed for at netværke og vidensdele. Projektet er støttet af LEGO Fonden.
    Short titleDLtP
    StatusFinished
    Effective start/end date01/08/2030/06/21

    Keywords

    • children and youth
    • information and communication technologies and e-learning
    • learning, educational science and teaching
    • Media, communication and languages
    • schools, courses and institutions
    • aesthetics, design and media