Læringsmiljøer til fremtiden i nutidens skoler

  • Mikkelsen, Karen (Principle researcher)
  • Müller, Mads Brink (Co-researcher)
  • Dyrendom, Karin (Co-researcher)
  • Barbalho, Bruno Carlos (Co-researcher)
  • Sørensen, Lonnie (Co-researcher)

Project: Development project/ Innovation

Project Details

Description

Projektet arbejder med at styrke dannelsen af kommunens børn og unge til en fremtid præget af øget digitalisering og teknologi med
teknologiforståelse, der rummer eksperimenterende arbejdsmetoder og tilgange fra bl.a. naturfagene og de
praktisk musiske fag. Der ud over har projektet til formål at udvide deltagelsesmuligheder for alle børn ved at udvikle på
undervisningen, så den bliver mere alsidig og motiverende. Der opbygges et makerspace på hver skole, så alle elever i kommunen får mulighed for at eksperimentere i samskabende processer, at afprøve muligheder, at skabe, at fejle, at forstå ting på nye måder, at
stille spørgsmål, at finde på nyt og at kunne handle. På den måde skal projektet skabe gode forudsætninger for, at
eleverne kan udvikle kompetencer, der styrker dem til demokratisk deltagelse i en omskiftelig teknologisk verden.
Future Classroom Lab varetager kompetenceudviking af ressourcepersoner, udvalgte lærere samt skoleledelserne. Projektet er støttet af Villum Fonden.
Short titleTeknologiforståelse i Allerød Kommune
StatusActive
Effective start/end date01/08/2330/06/26

Keywords

  • schools, courses and institutions