Project Details
Description
I ph.d.-projektet (2020-2023) undersøges det, om og hvordan tværprofessionelt samarbejde kan styrke udvikling af legende tilgange til læring og undervisning på pædagog- og læreruddannelsen – og hvilke betydninger, muligheder og udfordringer fælles viden og sprog har i dette. Projektet er en del af forskningsudvidelsen i Playful Learning og er et samarbejde mellem Københavns Professionshøjskole og Aarhus Universitet (DPU).
Projektets undersøgelser rammesættes metodisk af Design-Based Research med samskabelse om og i udvikling, afprøvning, evaluering og iterationer af legende didaktiske designs, men orienterer sig i øvrigt mod bl.a. designantropologi/-etnografi, dialogisk samskabelse og udvikling samt spekulativ design. Med inspiration i relationel pædagogik, dialogisk teori og legeteori søger projektet videre at skabe viden om og diskutere forståelser og sprogliggørelser af leg og legende tilgange i tværprofessionelle og professionsfaglige og -didaktiske perspektiver.
Projektets undersøgelser rammesættes metodisk af Design-Based Research med samskabelse om og i udvikling, afprøvning, evaluering og iterationer af legende didaktiske designs, men orienterer sig i øvrigt mod bl.a. designantropologi/-etnografi, dialogisk samskabelse og udvikling samt spekulativ design. Med inspiration i relationel pædagogik, dialogisk teori og legeteori søger projektet videre at skabe viden om og diskutere forståelser og sprogliggørelser af leg og legende tilgange i tværprofessionelle og professionsfaglige og -didaktiske perspektiver.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/04/20 → 31/03/23 |