Project Relevance in Practice Placements -Inclusion of Marginalized People

    Project: Development project/ Innovation

    Project Details

    Description

    Dette Erasmus+ financierede projekt er et uddannelses udviklingsprojekt med det formål at gøre fysioterapeutstuderende bedre til at arbejde med social ulighed i sundhed, og specifikt socialt udsatte eller marginaliserede borgere. Vi har eksperimenteret med alternative praktikpladser for de studerende hos sociale foreninger eller organisationer i civilsektoren, hvor de studerende har mødt og arbejdet med borgere på kanten af samfundet.

    Key findings

    Projektets resultater har bidraget til, at fysioterapeutuddannelsen har kunnet opgradere undervisningen i social ulighed i sundhed. Derudover har det inspireret til oprettelsen af et nyt valgfag #Professionserfaring i den frivillige sektor", hvor de studerende laver ulønnet socialt arbejde i et omfang af 10 ECTS.
    Short titlePRIPP
    AcronymPRIPP
    StatusFinished
    Effective start/end date01/08/1530/09/18

    Collaborative partners

    • Högskolan i Falun (Project partner)
    • Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, Oslo, Norway. (Project partner) (lead)

    Keywords

    • education, professions and jobs