Activities per year
Project Details
Description
Dette forskningsprojekt følger et eksternt efteruddannelsesprojekt i danske folkeskoler og dagtilbud. Projektet fokuserer på lærernes relationskompetence i samspil med skolernes organisatoriske rammer, gennem skolespecifik evaluering af lærernes oplevelse af skolehverdagen og individuel samspil med elever (relationskompetence).
Som underprojekt (forår-efterår 2019) udforskes derudover nye metoder for at iagttage børn og unges oplevelse af det relationelle samspil i undervisningen (som relevant dimension af børnenes trivsel i skolen).
Som underprojekt (forår-efterår 2019) udforskes derudover nye metoder for at iagttage børn og unges oplevelse af det relationelle samspil i undervisningen (som relevant dimension af børnenes trivsel i skolen).
Key findings
1. Udvikling af spørgeskema til skolespecifik evaluering af lærernes trivsel (som ledelses- og skoleudviklingsværktøj) for at muliggøre en aktiv udvikling af skolernes rammer og forudsætninger for, at lærerne kan agere relationskompetent.
2. Følgeforskning på effekten af relationskompetence-efteruddannelse i folkeskolen.
3. Udvikling af anbefalinger og nye værktøjer og former for iagttagelse af elevers trivsel i folkeskolen
2. Følgeforskning på effekten af relationskompetence-efteruddannelse i folkeskolen.
3. Udvikling af anbefalinger og nye værktøjer og former for iagttagelse af elevers trivsel i folkeskolen
Short title | Relationskompetence i folkeskolen |
---|---|
Status | Finished |
Effective start/end date | 01/09/17 → 31/10/20 |
Collaborative partners
- Louise Klinge Relationskompetence (Project partner) (lead)
Keywords
- management, organizational development and innovation
- public school
- teachers
- systematic social observation
Activities
- 1 Lecture or presentation
-
Workshop: Trivsel og relationskompetence i skolen
Davy, S. L. G. (Introductory speaker)
20 Nov 2020Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation