Spilbaseret læring i det 21. århundrede

  • Kabel, Kristine (Co-researcher)
  • Hanghøj, Thorkild (Principle researcher)
  • Bremholm, Jesper (Co-researcher)
  • Storgaard, Lene Cicilie (Co-researcher)
  • Skott, Charlotte Krog (Co-researcher)
  • Dissing Møller, Lise (Co-researcher)
  • Bundsgaard, Jeppe (Co-researcher)

    Project: Research

    Project Details

    Description

    Et mixed-methods studie af spilbaseret undervisning og det 21. århundredes kompetencer i dansk, matematik og science på 5. og 7. klassetrin. 40 skoler deltager, 20 interventions- og 20 kontrolklasser. I den kvalitative del undersøger vi bl.a. om og hvordan spilbaseret undervisning transformerer elevers literacypraksisser i de involverede fag. Fundene indgår i projektets samlede intention om at undersøge hvordan brug af analoge og digitale spilredskaber kan bidrage til elevers kompetencer til at samarbejde, kommunikere, tænke kritisk og løse problemer. Der er en række projektdeltagere udover de nævnte (som alle indgår i den kvalitative forskningsdel).
    Short titleGBL21
    StatusFinished
    Effective start/end date01/12/1701/12/22

    Collaborative partners

    • Aarhus University (Project partner)
    • University College Capital (Project partner)
    • VIA University College (Project partner)
    • Aalborg University (lead)