Sproggaven

  • Larsen, Marianne Eskebæk (Co-researcher)
  • Hannibal, Sara Stefansen (Co-researcher)
  • Qvarfot, Caroline Mathilde (Co-researcher)
  • Storgaard, Lene Cicilie (Principle researcher)
  • Reusch, Charlotte Folkmann (Co-researcher)
  • Lund, Henriette (Co-researcher)
  • Holmgaard Nørrelykke , Liv (Principle researcher)
  • Mosbæk, Lotte (Co-researcher)
  • Thorsen, Marianne (Principle researcher)
  • Brink, Eva Theilgaard (Co-researcher)

    Project: Development project/ Innovation

    Project Details

    Description

    Med Sproggaven ønsker Fredensborg Kommune at udvikle, kvalificere og systematisere daginstitutionernes arbejde med en udvidet form for dialogisk læsning. Dialogisk læsning er en interventionsform, der styrker børns ordforrådstilegnelse, og den har vist sig effektiv over for alle børn uanset socioøkonomisk baggrund. Derudover kan dialogisk læsning anvendes fra en meget tidlig alder, da den udviklingsmæssigt er passende til førskolebørn.
    StatusFinished
    Effective start/end date01/01/1631/10/19