Project Details
Description
Projektet Teacher Learning for European Literacy Education har til formål at forbedre elevers læringsresultater – især de der er uddannelsesmæssigt dårligt stillet. Dette skal ske ved at udvikle underviseres viden om en ny literacypædagogik, Systemisk Funktionel Lingvistik (SFL).
Key findings
Over de to år, projektet varede, skulle deltagerne samle og opbygge en fælles viden og forståelse for SFL-baseret pædagogik. Noget, der både ville ske via nationale og internationale møder samt ved at udvikle et fælles undervisningsmateriale, der skulle afprøves i folkeskolen, naturligvis med support fra det pågældende lands projektkonsulenter.
Erfaringerne fra de forskellige lande blev udvekslet og diskuteret på internationale konferencer, hvor australske forskere på området også deltog.
Erfaringerne fra de forskellige lande blev udvekslet og diskuteret på internationale konferencer, hvor australske forskere på området også deltog.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/12/11 → 31/12/13 |
Collaborative partners
- (lead)
- Strathclyde University (Project partner)
- University College Capital (Project partner)
- Institute of Theoretical and Computional Linguistics (Project partner)
- Universidad Autonoma de Madrid (Project partner)
- University of Sydney (Project partner)
- University College of Nothern Denmark (Project partner)
- UCL University College (Project partner)
- Metropol EVU (Project partner)