Project Details
Description
Forskning viser, at hvis man arbejder tværsprogligt i undervisningen, så lærer man hurtigere og mere effektivt nye sprog. Det er baggrunden for det nye udviklingsprojekt, der vil implementere den viden i undervisningen på læreruddannelsen på Professionshøjskolen Absalon.
Projektets overordnede formål er at omsætte og udbrede forskningsbaseret viden om tværsproglig didaktik gennem et landsdækkende udviklingsarbejede i tæt samarbejde mellem professionshøjskoler, grundskoler og Center for Grundskoleforskning på Syddansk Universitet (SDU).
Professionshøjskolen Absalon er i et samarbejde med landets andre fem professionshøjskoler og Center for Grundskoleforskning på SDU i gang med at få den nye generation af lærere til at bringe de tværsproglige metoder ud til landets skoler. Det vil gøre sprogundervisningen bedre og mere effektiv, når eleverne går i dybden med sprogene og deres sammenhæng.
Projektets overordnede formål er at omsætte og udbrede forskningsbaseret viden om tværsproglig didaktik gennem et landsdækkende udviklingsarbejede i tæt samarbejde mellem professionshøjskoler, grundskoler og Center for Grundskoleforskning på Syddansk Universitet (SDU).
Professionshøjskolen Absalon er i et samarbejde med landets andre fem professionshøjskoler og Center for Grundskoleforskning på SDU i gang med at få den nye generation af lærere til at bringe de tværsproglige metoder ud til landets skoler. Det vil gøre sprogundervisningen bedre og mere effektiv, når eleverne går i dybden med sprogene og deres sammenhæng.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/02/21 → 30/06/22 |
Collaborative partners
- University College Absalon
- UCL University College
- University of Southern Denmark (lead)
- Aarhus University
- VIA University College
- University College of Nothern Denmark
Keywords
- learning, educational science and teaching