Abstract
Papiret præsenterer et første forsøg på at analysere læreres fortællinger om en national lockout af næsten alle lærere i det danske skolesystem i foråret 2013. Teorirammen er Glynos og Howarth logikker samt Zizeks forståelse af ideologi som et samspil mellem the reelle, det symbollske og det fantasmatiske. Vi forsøger at udrede de affektive effekter af lockouten ved ikke blot at se på konflikten som politisk logik, men også som udtryk for en fantasi om den Andens nydelse.
Translated title of the contribution | En kærlighedserklæring som modstandsform: En fantasmatisk analyse af ledelsen af arbejde, tid og lærere |
---|---|
Original language | English |
Publication date | 2014 |
Number of pages | 18 |
Publication status | Published - 2014 |
Event | EGOS - Colloquium - Rotterdam, Netherlands Duration: 3 Jul 2014 → 5 Jul 2014 Conference number: 30th |
Conference
Conference | EGOS - Colloquium |
---|---|
Number | 30th |
Country/Territory | Netherlands |
City | Rotterdam |
Period | 03/07/14 → 05/07/14 |