Abstract
Denne rapport sammenfatter resultater fra og refleksioner over Københavns
Professionshøjskoles følgeforskning på Københavns Kommunes projekt Tidlig naturfaglig nysgerrighed – indsats for børn i udsatte positioner. Følgeforskningen har været optaget af forholdet mellem natur- og sciencepædagogik og social inklusion, og på de udfordringer og muligheder, der knytter sig til dette forhold. Forskningen har rettet sit blik mod kulturelle forståelser af pædagogiske forhold, pædagogisk praksis og pædagogisk organisering i de deltagende institutioner.
Professionshøjskoles følgeforskning på Københavns Kommunes projekt Tidlig naturfaglig nysgerrighed – indsats for børn i udsatte positioner. Følgeforskningen har været optaget af forholdet mellem natur- og sciencepædagogik og social inklusion, og på de udfordringer og muligheder, der knytter sig til dette forhold. Forskningen har rettet sit blik mod kulturelle forståelser af pædagogiske forhold, pædagogisk praksis og pædagogisk organisering i de deltagende institutioner.
Original language | Danish |
---|
Publisher | Københavns Professionshøjskole |
---|---|
Number of pages | 27 |
Publication status | Published - Jun 2024 |
Keywords
- learning, educational science and teaching