Abstract
I kapitlet diskuteres hvordan universitetsforskere og professionsforskere kan samarbejde om at udvikle ny viden til gavn for praksis, uddannelse og forskningsfelt. Med Edwards begreb "boundary spaces" belyser kapitlet samarbejdet mellem universitet og professionshøjskole. Et samarbejde der bygger på universiteternes traditionelle forskningsforpligtelse og professionshøjskolernes forholdsvis nye forpligtelse til at udføre anvendelsesorienteret forskning. Med udgangspunkt i Technucation gives der en analyse af projektets videnskabelsesproces i tre forhold: 1) forskningsprojektets formelle rammer, 2) de spændinger om viden og praktiske processer, der udfoldede sig undervejs i projektforløbet, og 3) de dynamikker, som fik betydning for det praktiske samspil i forskergruppen.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Forskningens maskinrum : Typiske tværfaglige udfordringer |
Editors | Cathrine Hasse, Hanne Skov |
Number of pages | 15 |
Volume | 1 |
Place of Publication | København |
Publisher | U Press |
Publication date | 15 Jan 2017 |
Pages | 35-50 |
Article number | 2 |
ISBN (Print) | 978-87-93060-51-7 |
Publication status | Published - 15 Jan 2017 |
Keywords
- education, professions and jobs
- learning, educational science and teaching