Abstract
Denne bog skaber et fælles fokus på børns rettigheder og deltagelse. Perspektivet er vendt mod at give barnet status som en ligeværdig beslutningstager. Som studerende eller professionel får du indsigt i arbejdet med at øge børn og unges deltagelsesmuligheder. Kapitlerne åbner hver især for en bredere og dybere forståelse af de mange vilkår, der vanskeliggør børns reelle deltagelse. Det sker i en vekselvirkning mellem empirisk forskning, teoretiske analyser og præsentation af praktiske refleksionsmodeller.
Børn som deltagere i professionel praksis henvender sig til socialrådgiver-, pædagog- og lærerstuderende og adresserer praksisfeltet. Inddragelsen af forsknings- og refleksionsmetoder gør den anvendelig på både bachelor- og kandidatniveau.
Bogen er resultatet af et fælles arbejde med afsæt i “Nordisk netværk for børns ret til involvering i socialt og pædagogisk arbejde” ved Københavns Professionshøjskole.
Børn som deltagere i professionel praksis henvender sig til socialrådgiver-, pædagog- og lærerstuderende og adresserer praksisfeltet. Inddragelsen af forsknings- og refleksionsmetoder gør den anvendelig på både bachelor- og kandidatniveau.
Bogen er resultatet af et fælles arbejde med afsæt i “Nordisk netværk for børns ret til involvering i socialt og pædagogisk arbejde” ved Københavns Professionshøjskole.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | København |
---|---|
Publisher | Hans Reitzels Forlag |
Number of pages | 252 |
ISBN (Print) | 978-87-02-31683-4 |
Publication status | Published - 16 Aug 2021 |
Keywords
- children and youth
- learning, educational science and teaching
- education, professions and jobs
- research designs, theory and method
- social work and social conditions