Brugerinvolvering i udvikling af didaktiske læringsaktiviteter

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

I kapitlet fokuseres på brugerinvolveringens betydning for udvikling af didaktiske læringsaktiviteter fra ideudvikling af prototype til næsten endeligt læringsredskab. Gennem analyser af empiri fra brugerinvolvering ved Technucations laboratorier giver kapitlet indblik i, hvordan brugerinvolvering har bidraget med nye opmærksomhedsfelter til udvikling af læringsredskabet. Der gives eksempler på praksisudviklende forskning af eksplorativ karakter, hvor der hele tiden udvikles undervejs i processen sammen med brugerne. I kapitlet inddrages Buur og Matthews teori om "participatory innovation" som relateres til Technucations inddragelse af brugerne. Samtidig reflekteres der over betydningen af det relationelle samspil ved brugerinvolveringen og den gensidige udviklingsproces, der har været mellem brugerne og forskningsprojektet.
Original languageDanish
Title of host publicationForskningens maskinrum : typiske tværfaglige udfordringer
EditorsCathrine Hasse, Hanne Skov
Number of pages17
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherU Press
Publication date2017
Pages137-153
ISBN (Print)978-87-93060-51-7
Publication statusPublished - 2017

Keywords

  • research designs, theory and method

Cite this