Abstract
I kapitlet fokuseres på brugerinvolveringens betydning for udvikling af didaktiske læringsaktiviteter fra ideudvikling af prototype til næsten endeligt læringsredskab. Gennem analyser af empiri fra brugerinvolvering ved Technucations laboratorier giver kapitlet indblik i, hvordan brugerinvolvering har bidraget med nye opmærksomhedsfelter til udvikling af læringsredskabet. Der gives eksempler på praksisudviklende forskning af eksplorativ karakter, hvor der hele tiden udvikles undervejs i processen sammen med brugerne. I kapitlet inddrages Buur og Matthews teori om "participatory innovation" som relateres til Technucations inddragelse af brugerne. Samtidig reflekteres der over betydningen af det relationelle samspil ved brugerinvolveringen og den gensidige udviklingsproces, der har været mellem brugerne og forskningsprojektet.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Forskningens maskinrum : typiske tværfaglige udfordringer |
Editors | Cathrine Hasse, Hanne Skov |
Number of pages | 17 |
Place of Publication | København |
Publisher | U Press |
Publication date | 2017 |
Pages | 137-153 |
ISBN (Print) | 978-87-93060-51-7 |
Publication status | Published - 2017 |
Keywords
- research designs, theory and method