Byg det op - læringsledelsens parkourisering

Helene Falkenberg, Malou Juelskjær

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Som et led i at undersøge, hvordan den reformerede skole åbner sig for omverdenen for at inddrage denne i skolens projekt om øget læring, zoomes der i denne artikel ind på, hvordan der ledes efter læring via overbygningsskolens uderum. Specifikt undersøges en overbygningskolens nyetablerede udeanlæg (blandt andet et parkouranlæg), der konnoterer urbanitet og ungdomskultur som et led i læringsledelsens spatiale dimensioner. Med læringsledelsens parkourisering peges der på, hvordan man prøver at gøre skolen urban, pulserende og særlig.
Original languageDanish
Title of host publicationAt lede efter læring : ledelse og organiseringer i den reformerede skole
EditorsHelle Bjerg, Nanna Vaaben
Number of pages22
PublisherSamfundslitteratur
Publication date2015
ISBN (Print)978-87-593-2222-2
Publication statusPublished - 2015

Cite this