Den bevidsthedsudvidende naturoplevelse: Narrativ og naturoplevelse i pædagogik og bæredygtighed

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Abstract

Dette kapitel argumenterer for, at det har en værdi, at børn og unge gennem konkrete naturoplevelser koblet med narrativer oplever forbundethed med naturen. Kapitlet gennemgår et uddannelseseksperiment, hvor det naturvidenskabelige narrativ og den bevidsthedsudvidende naturoplevelse anvendes som en tydelig del af didaktikken.
Original languageDanish
Title of host publicationBæredygtighed og dagtilbudspædagogik : eksperimenter, dilemmaer og læreprocesser
EditorsMia Husted, Nanna Jordt Jørgensen, Katrine Dahl Madsen
Number of pages27
PublisherFrydenlund
Publication date2023
Pages60-86
Chapter3
ISBN (Print)978-87-7216-650-6
ISBN (Electronic)978-87-7216-651-3
Publication statusPublished - 2023

Keywords

  • education, professions and jobs

Cite this