Den didaktiske kontrovers i det pædagogiske felt: forord

Ditte Maria Børglum Tofteng, Tom Ritchie, Lisbeth Madsen, Mette Bladt, Gitte Lyng Rasmussen, Mathilde Sederberg

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword/postscriptCommunication

Abstract

Bogen skriver sig ind i en kontrovers omkring didaktikkens rolle i pædagogisk arbejde. Det drejer sig om den rolle, som didaktik skal spille i praksis.
Gennem bogens tretten kapitler ønsker vi at vise, at der er forskellige veje at gå med didaktikken i hånden, når man arbejder som pædagog. Og vi forsøger at vise, at didaktik ikke alene er relevant i forhold til læring. Didaktik kan også være en særlig måde at arbejde på i praksis, hvor man kan medtænke perspektiver som dannelse, samfund og udvikling. Bogens kapitler er skrevet af forfattere, der er forskere og undervisere fra universiteter og professionshøjskoler med forskellige baggrunde og interesseområder. Derfor giver bogen et bredt og mangfoldigt billede på, hvad didaktik er og kan være i en pædagogisk kontekst.
Original languageDanish
Title of host publicationDidaktik for pædagoger
Number of pages5
Place of PublicationVærløse
PublisherBillesøe og Baltzer
Publication date25 May 2017
Article number1
ISBN (Print)978-87-7842-421-1
Publication statusPublished - 25 May 2017

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this