@inbook{1dfeb133aeea4a54aaacaedb92f5ac01,
title = "Den f{\ae}lles opgave - tv{\ae}rprofessionelle indsatser og samarbejdsflader",
abstract = "Kapitlet dr{\o}fter p{\ae}dagogens faglige rolle i skolen samt det tv{\ae}rprofessionelle samarbejde ud fra netop p{\ae}dagogens nye forpligtigelser. Med udgangspunkt i en unders{\o}gelse omkring p{\ae}dagoger i skolen udf{\o}rt i samarbejde med BUPL Hovedstaden i 2016/2017 (Tofteng og Madsen 2017) stiller kapitlet skarpt p{\aa} p{\ae}dagogernes erfaringer med og oplevelser af deres rolle under den nye skolereform indtil nu og giver et billede af, hvilke omr{\aa}der p{\ae}dagoger arbejder indenfor i skolen. Kapitlet vil herudover dr{\o}fte samarbejdet mellem l{\ae}rere og p{\ae}dagoger, som det ser ud p{\aa} baggrund af unders{\o}gelsen og et par andre mindre unders{\o}gelser. Kapitlet vil l{\ae}se p{\aa} tv{\ae}rs og introducere tre typer af tilgange til den f{\ae}lles opgave: parallelt, forskudt og integreret samarbejde. Og til slut vil kapitlet vil introducere det problemorienterede projektarbejde som en tv{\ae}rfaglig samarbejdsform, der kunne v{\ae}re en meningsfuld ramme for samarbejdet mellem l{\ae}rere og p{\ae}dagoger i skolen efter reformen. ",
keywords = "B{\o}rn og unge, L{\ae}ring, p{\ae}dagogik og undervisning",
author = "Tofteng, {Ditte Maria B{\o}rglum}",
year = "2019",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7160-686-7",
series = "Den professionelle p{\ae}dagog",
publisher = "Dafolo",
pages = "229--246",
editor = "Ankestjerne, {Trine }",
booktitle = "P{\ae}dagogik mellem skole og fritid",
address = "Danmark",
}