Den kulturelle dimension i sprogfagene - kulturundervisning i et transnationalt perspektiv

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Den kulturelle dimension i sprogfagene i folkeskolen, i ungdomsuddannelser, i læreruddannelsen og andre videregående uddannelser ser ud til at træde mere og mere i karakter i de reformer, som hele uddannelsesverdenen konstant indgår i. Sprogfag er således ikke længere alene sprogfag med fokus på tilegnelse af mundlige og skriftlige kompetencer, men sprog- og kulturfag med fokus på tilegnelse af såvel kommunikative som kulturelle kompetencer med det mål for øje at kunne begå sig.
Original languageDanish
Title of host publicationSprogfag i forandring : pædagogik og praksis
Number of pages31
Volume1
Place of PublicationFrederiksberg
PublisherSamfundslitteratur
Publication date15 Apr 2019
Edition3
Pages55-85
Chapter2
ISBN (Print)978-87-593-3238-2
Publication statusPublished - 15 Apr 2019

Keywords

  • languages

Cite this