Det koordinerende og kollaborerende samarbejde om vilde problemer

Charlotte Riis Jensen, Mette Molbæk

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Denne artikel handler om, hvordan samarbejdet om børns (mis)trivsel organiseres forskelligt fra kommune til kommune og fra skole til skole, og hvordan organiseringsformen af samarbejdet får betydning for hvilke indsatser, der bliver mulige, når professionelle samarbejder på tværs om børns trivsel. Artiklen tager afsæt i resultater fra forskningsprojektet ‘På Tværs – en undersøgelse af det tværprofessionelle- og sektorielle samarbejde i landets 98 kommuner om børn i mistrivsel’ (Hansen, Molbæk, Høybye-Mortensen, Jensen, Kristensen, Mehlsen, & Sommer, 2021) og præsenterer en model over to forståelser af organiseringen af samarbejdet, der viser sig, når professionelle samarbejder om komplekse vilde problemer, hvor der er behov for forskellige aktørers ageren (Nielsen, 2021; Bladt et. al., 2021)
Original languageDanish
JournalForskning i Pædagogers Profession og Uddannelse
Volume8
Issue number1
Pages (from-to)75-82
Number of pages8
ISSN2446-2810
DOIs
Publication statusPublished - May 2024

Keywords

  • schools, courses and institutions
  • learning, educational science and teaching
  • management, organizational development and innovation
  • education, professions and jobs

Cite this