Abstract
Denne artikel handler om, hvordan samarbejdet om børns (mis)trivsel organiseres forskelligt fra kommune til kommune og fra skole til skole, og hvordan organiseringsformen af samarbejdet får betydning for hvilke indsatser, der bliver mulige, når professionelle samarbejder på tværs om børns trivsel. Artiklen tager afsæt i resultater fra forskningsprojektet ‘På Tværs – en undersøgelse af det tværprofessionelle- og sektorielle samarbejde i landets 98 kommuner om børn i mistrivsel’ (Hansen, Molbæk, Høybye-Mortensen, Jensen, Kristensen, Mehlsen, & Sommer, 2021) og præsenterer en model over to forståelser af organiseringen af samarbejdet, der viser sig, når professionelle samarbejder om komplekse vilde problemer, hvor der er behov for forskellige aktørers ageren (Nielsen, 2021; Bladt et. al., 2021)
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse |
Volume | 8 |
Issue number | 1 |
Pages (from-to) | 75-82 |
Number of pages | 8 |
ISSN | 2446-2810 |
DOIs | |
Publication status | Published - May 2024 |
Keywords
- schools, courses and institutions
- learning, educational science and teaching
- management, organizational development and innovation
- education, professions and jobs