Dialogbaseret formativ evaluering gennem undersøgende modellering

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to reportResearch

    Abstract

    De studerende udvikler deres kompetence til gennem dialog om modellering at kunne forstå og forklare fysisk/kemiske fænomener og problemer.
    Frem for at fokusere på løsning af komplekse, samfundsmæssige problemer ønsker vi at fokusere på stilladseret omverdensforståelse - absolut ikke fordi, vi ikke er optaget af at eleverne arbejder med større meningsfulde og evt. samfundsmæssige problemer, men for at facilitere at der også arbejdes med begrebsafklaring og forståelse på mikro-niveau.
    Gennem meta-samtaler understøttes de studerendes kompetence til at facilitere denne undervisningstilgang i en grundskolesammenhæng.
    Original languageDanish
    Title of host publicationPLF Tema 1: Den dobbelte didaktiske dimension i læreruddannelsen med fokus på dannelse og kompetence
    EditorsPernille Ulla Andersen, John Andersson, Mette N.R. Auning, Søren Witzel Clausen, Frank Jensen, Nicolai Munksby, Birgitte Lund Nielsen, Lars Petersen, Niels Anders Illemann Petersen, Jette Reuss Schmidt, Maiken Rahbeck Thyssen, Anders Vestergaard
    Number of pages6
    Place of PublicationKbh
    PublisherNaturfagsakademiet
    Publication date2023
    Pages1-6
    Publication statusPublished - 2023

    Cite this