Abstract
Argumentation for at gå fra en skrivedidaktik til en literacy-didaktik i L1-fag. Dette åbner for mulighed for, at fagets deldiscipliner didaktisk kan sammentænkes og organiseres i forhold til de kontekster, som faget er forbundet med. Et sådan mangefacetteret kontekstbegreb rummer det, der sker i klasserummet, og det der sker, når elever arbejder receptivt og produktivt med tekst og sprog, og kan bidrage til en literacy-didaktik, der bliver et organiserende princip med fokus på, hvordan eleverne kan være betydningsskabende og kritiske og derigennem få plads til at medforme faget.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Didaktik i udvikling |
Editors | Torben Spanget Christensen, Nikolaj Elf, Peter Hobel, Ane Qvortrup, Solveig Troelsen |
Number of pages | 16 |
Place of Publication | Aarhus |
Publisher | Klim |
Publication date | 15 Jun 2018 |
Pages | 219 |
ISBN (Print) | 978-87-7204-220-6 |
Publication status | Published - 15 Jun 2018 |
Keywords
- learning, educational science and teaching
- education, professions and jobs
- schools, courses and institutions