TY - RPRT
T1 - Digital dannelse og anvendelse af teknologier på læreruddannelsen
T2 - En spørgeskemaundersøgelse om lærerstuderendes syn på digital dannelse, digitalisering i skolen og brug af kunstig intelligens
AU - Slot, Marie Falkesgaard
AU - Minuz, Erica
AU - Askitis, Dimitrios
AU - Havsager, Peter Stege
AU - Dissing Møller, Lise
AU - Winkler, Sofie Ol
AU - Østergaard, Camilla Hellsten
PY - 2024/2/6
Y1 - 2024/2/6
N2 - Rapporten dokumenterer gennem svar fra 565 lærerstuderenes at lærerstuderende har et godt fundament for at opbygge professionsfaglig digital myndighed, og at de generelt har positive holdninger til digital teknologiers betydning i undervisning og skole. Lærerstuderende har ved indgangen til studiet et mere begrænset fundament for at arbejde med mere tekniske og teknologifaglige problemstillinger.
AB - Rapporten dokumenterer gennem svar fra 565 lærerstuderenes at lærerstuderende har et godt fundament for at opbygge professionsfaglig digital myndighed, og at de generelt har positive holdninger til digital teknologiers betydning i undervisning og skole. Lærerstuderende har ved indgangen til studiet et mere begrænset fundament for at arbejde med mere tekniske og teknologifaglige problemstillinger.
KW - Børn og unge
M3 - Rapport
BT - Digital dannelse og anvendelse af teknologier på læreruddannelsen
PB - Københavns Professionshøjskole
CY - Kbh.
ER -