Elevers skrivepraksisser i og om Minecraft

Thorkild Hanghøj, Lise Møller, Lene Storgaard Brok

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Kapitlet beskriver hvordan man kan udvikle elevers skrivepraksisser med "sandkassespillet" Minecraft, og det diskuteres på baggrund af en analyse af elevprodukter fra en 1. klasse, hvilke muligheder og begrænsninger der knytter sig til at anvende komplekse computerspil som Minecraft i undervisningen til at udvikle meningsfulde skrivepraksisser.
Original languageDanish
Title of host publicationInnovativ undervisning med IT : Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg II
EditorsJeppe Bundsgaard, Marianne Georgsen , Stefan Ting Graf , Thomas Illum Hansen, Charlotte Krog Skott
Number of pages26
VolumeII
Place of PublicationÅrhus Universitetsforlag
Publication date20 Aug 2018
Pages87-112
ISBN (Print)978-87-7184-152-7
Publication statusPublished - 20 Aug 2018
SeriesDidaktiske studier
Number4
ISSN2446-4554

Keywords

  • education, professions and jobs
  • children and youth
  • Media, communication and languages
  • schools, courses and institutions
  • research designs, theory and method

Cite this