Elevperspektiver på grammatikundervisning

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

    Abstract

    Gennem ord og elevtegninger præsenteres en række elevperspektiver på, hvordan det er at at deltage i grammatikundervisning i skolen. Der tegner sig et bilede af, at man som elev gives bestemte deltagelsesmuligheder i en relativt traditionel grammatikundervisning, hvilket spejler et behov for eksplicit at begrunde og forklare, hvad grammatik kan bidrage med, så grammatikundervisning kan tilskrives mening.
    Original languageDanish
    Title of host publicationGrammatikdidaktik
    EditorsKirsten Kabel, Mette Vedsgaard Christensen, Kirsten Bjerre, Lene Storgaard Brok, Hanne Møller
    Number of pages25
    Place of PublicationKøbenhavn
    PublisherAkademisk Forlag
    Publication date2023
    Pages21-45
    Chapter2
    ISBN (Print)978-87-5000-5928-8
    Publication statusPublished - 2023
    SeriesDIDAKTIK serien

    Keywords

    • schools, courses and institutions

    Cite this