Engineering som skaber handlefrihed og opbygger science-kapital

Lars Sejersgård Jakobsen, Stine Arnaruluk Thorkenholdt Josefsen

    Research output: Other contributionContribution to digital media

    9 Downloads (Pure)

    Abstract

    I august 2020 var Danmark ved at være igennem en første
    bølge af coronasmitte, og samfundet var gradvist ved at
    åbne igen. Der var forsat krav om mundbind i bl.a. offentlige transportmidler, også for 7. årgang fra Strandgårdskolen i Ishøj som skulle på teatertur til København.
    Papirmundbind var upopulære og meget lidt brugte i
    klassen, så klassens lærere besluttede, at eleverne skulle fremstille deres egne stofmundbind – ikke bare for at
    imødekomme lovens krav om at reducere smittefaren, men
    også for at give klassen mulighed for at fremstå som en
    gruppe med et fælles udtryk.
    Et vigtigt formål med forløbet var også at give eleverne en
    oplevelse af reel handlekompetence, og at de, ved at bruge
    deres naturfaglige kompetencer, kan gøre en forskel for sig
    selv og andre i samfundet.
    Original languageDanish
    Publication date1 Jun 2023
    PublisherEngineer the future.dk
    Number of pages8
    Publication statusPublished - 1 Jun 2023

    Keywords

    • children and youth
    • schools, courses and institutions
    • learning, educational science and teaching

    Cite this