Abstract
I august 2020 var Danmark ved at være igennem en første
bølge af coronasmitte, og samfundet var gradvist ved at
åbne igen. Der var forsat krav om mundbind i bl.a. offentlige transportmidler, også for 7. årgang fra Strandgårdskolen i Ishøj som skulle på teatertur til København.
Papirmundbind var upopulære og meget lidt brugte i
klassen, så klassens lærere besluttede, at eleverne skulle fremstille deres egne stofmundbind – ikke bare for at
imødekomme lovens krav om at reducere smittefaren, men
også for at give klassen mulighed for at fremstå som en
gruppe med et fælles udtryk.
Et vigtigt formål med forløbet var også at give eleverne en
oplevelse af reel handlekompetence, og at de, ved at bruge
deres naturfaglige kompetencer, kan gøre en forskel for sig
selv og andre i samfundet.
bølge af coronasmitte, og samfundet var gradvist ved at
åbne igen. Der var forsat krav om mundbind i bl.a. offentlige transportmidler, også for 7. årgang fra Strandgårdskolen i Ishøj som skulle på teatertur til København.
Papirmundbind var upopulære og meget lidt brugte i
klassen, så klassens lærere besluttede, at eleverne skulle fremstille deres egne stofmundbind – ikke bare for at
imødekomme lovens krav om at reducere smittefaren, men
også for at give klassen mulighed for at fremstå som en
gruppe med et fælles udtryk.
Et vigtigt formål med forløbet var også at give eleverne en
oplevelse af reel handlekompetence, og at de, ved at bruge
deres naturfaglige kompetencer, kan gøre en forskel for sig
selv og andre i samfundet.
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 1 Jun 2023 |
Publisher | Engineer the future.dk |
Number of pages | 8 |
Publication status | Published - 1 Jun 2023 |
Keywords
- children and youth
- schools, courses and institutions
- learning, educational science and teaching