Abstract
Artiklen sætter fokus på gennemførelse af et
nytudviklet undervisningsforløb på sygeplejerskeuddannelsens 4. semester på Københavns
Professionshøjskole med fokus på klinisk lederskab og ulighed i sundhed i et sygeplejefagligt
perspektiv. Et undervisningsforløb baseret på høj
studenteraktivitet med undervisere som facilitatorer. Indenfor en didaktisk ramme med fokus
på blended learning vises, hvordan der er arbejdet med klasseledelse, stilladsering og scenariedidaktik. Artiklen belyser baggrunden for de
pædagogiske valg, selve indholdet og øvelserne
og afsluttes med nedslag fra forløbets evaluering
samt mulige udviklingstiltag, som er relevant
nytudviklet undervisningsforløb på sygeplejerskeuddannelsens 4. semester på Københavns
Professionshøjskole med fokus på klinisk lederskab og ulighed i sundhed i et sygeplejefagligt
perspektiv. Et undervisningsforløb baseret på høj
studenteraktivitet med undervisere som facilitatorer. Indenfor en didaktisk ramme med fokus
på blended learning vises, hvordan der er arbejdet med klasseledelse, stilladsering og scenariedidaktik. Artiklen belyser baggrunden for de
pædagogiske valg, selve indholdet og øvelserne
og afsluttes med nedslag fra forløbets evaluering
samt mulige udviklingstiltag, som er relevant
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Uddannelsesnyt |
Volume | 33 |
Issue number | 2 |
Pages (from-to) | 13-17 |
ISSN | 1602-0162 |
Publication status | Published - 2022 |