Erfaringer med blended learning – ”endelig har jeg forstået hvad klinisk lederskab går ud på”

Nina Rafael, Ulla Gars Jensen, Lisbeth Vinberg Engel, Nanna Kappel

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Artiklen sætter fokus på gennemførelse af et
nytudviklet undervisningsforløb på sygeplejerskeuddannelsens 4. semester på Københavns
Professionshøjskole med fokus på klinisk lederskab og ulighed i sundhed i et sygeplejefagligt
perspektiv. Et undervisningsforløb baseret på høj
studenteraktivitet med undervisere som facilitatorer. Indenfor en didaktisk ramme med fokus
på blended learning vises, hvordan der er arbejdet med klasseledelse, stilladsering og scenariedidaktik. Artiklen belyser baggrunden for de
pædagogiske valg, selve indholdet og øvelserne
og afsluttes med nedslag fra forløbets evaluering
samt mulige udviklingstiltag, som er relevant
Original languageDanish
JournalUddannelsesnyt
Volume33
Issue number2
Pages (from-to)13-17
ISSN1602-0162
Publication statusPublished - 2022

Cite this