Abstract
Kapitlet anlægger et dobbeltdidaktisk perspektiv på feedback, hvormed menes, at læreruddannelse både handler om de studerendes læring i undervisningen på campus og de studerendes læring relateret til selv at skulle være lærere i skolen, og meget gerne med samspil mellem disse elementer. Pointerne relateret til det dobbelt didaktiske perspektiv og dialogisk feedback samles i forskellige modeller. Først illustreres progression i arbejdet med feedback og sammenhæng mellem campus og skole-arena, og derefter følger en matrix, der illustrerer de lærerstuderendes intenderede feedbackkompetencer. Pointer fra teoretisk baggrund og modeller udfoldes i en case fra naturfagsundervisning på campus.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Feedback i læreruddannelsen |
Editors | Kirsten Hyldahl, Preben Olund Kirkegaard, Bent Sortkær |
Number of pages | 13 |
Place of Publication | Frederikshavn |
Publisher | Dafolo |
Publication date | 2024 |
Pages | 97-109 |
Chapter | 5 |
ISBN (Print) | 978-87-7234-302-0 |
Publication status | Published - 2024 |