Et dobbeltdidaktisk blik på feedback i læreruddannelsen

Birgitte Lund Nielsen, Sanne Schnell Nielsen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Kapitlet anlægger et dobbeltdidaktisk perspektiv på feedback, hvormed menes, at læreruddannelse både handler om de studerendes læring i undervisningen på campus og de studerendes læring relateret til selv at skulle være lærere i skolen, og meget gerne med samspil mellem disse elementer. Pointerne relateret til det dobbelt didaktiske perspektiv og dialogisk feedback samles i forskellige modeller. Først illustreres progression i arbejdet med feedback og sammenhæng mellem campus og skole-arena, og derefter følger en matrix, der illustrerer de lærerstuderendes intenderede feedbackkompetencer. Pointer fra teoretisk baggrund og modeller udfoldes i en case fra naturfagsundervisning på campus.
Original languageDanish
Title of host publicationFeedback i læreruddannelsen
EditorsKirsten Hyldahl, Preben Olund Kirkegaard, Bent Sortkær
Number of pages13
Place of PublicationFrederikshavn
PublisherDafolo
Publication date2024
Pages97-109
Chapter5
ISBN (Print)978-87-7234-302-0
Publication statusPublished - 2024

Cite this