Et suspenderet fag vender tilbage: Didaktiske overvejelser over pædagogik som fag på læreruddannelsen

Peter Jespersen, Morten Korf Madsen

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Artiklen giver et bud på, hvordan man med et udgangspunkt i en læreruddannelsesdidaktik kan diskutere formålet for et kommende pædagogikfag. Diskussionen om formål ses i lyset af den historiske kontekst for suspenderingen af faget siden 2013 og varslingen af en genindførelse af faget i forbindelse med udkastet til en revision af læreruddannelsen. Herudover gives et bud på, hvordan man kan arbejde med at udvælge indhold i et stoftrængt fag.
Original languageDanish
JournalUnge Pædagoger
Volume83
Issue number3
Pages (from-to)41-50
Number of pages10
ISSN0106-5386
Publication statusPublished - 2022

Keywords

  • schools, courses and institutions
  • learning, educational science and teaching
  • education, professions and jobs

Cite this