Abstract
Hvordan bliver dagtilbuddet parat til arbejdet med den styrkede pædagogiske
læreplan? Og hvordan får man som pædagogisk leder blik for børnenes
perspektiv i sin ledelse? I denne artikel kan du læse, hvordan man som leder kan arbejde med faglig ledelse i et
børneperspektiv. Du kan også læse om, hvordan man indsamler small data om børnenes oplevelser og bruger dem
aktivt i de faglige samtaler med de pædagogiske medarbejdere om børnene i dagtilbud. Artiklen kommer også ind på
etiske overvejelser om brug af data i dagtilbud.
læreplan? Og hvordan får man som pædagogisk leder blik for børnenes
perspektiv i sin ledelse? I denne artikel kan du læse, hvordan man som leder kan arbejde med faglig ledelse i et
børneperspektiv. Du kan også læse om, hvordan man indsamler small data om børnenes oplevelser og bruger dem
aktivt i de faglige samtaler med de pædagogiske medarbejdere om børnene i dagtilbud. Artiklen kommer også ind på
etiske overvejelser om brug af data i dagtilbud.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Ledelse i Morgen |
Volume | 2018 |
Issue number | 8 |
Pages (from-to) | 2-6 |
Number of pages | 5 |
ISSN | 2446-1717 |
Publication status | Published - May 2018 |
Keywords
- management, organizational development and innovation
- learning, educational science and teaching