Abstract
Ekspertgruppe for Fagfornyelsen har afholdt et forskerseminar. Her var en
række forskere inviteret til at bidrage med deres perspektiver på
Fagfornyelsen og ekspertgruppens foreløbige arbejde. Forskerseminaret
havde til formål at kvalificere ekspertgruppens arbejde og sikre, at
gruppens anbefalinger hviler på et solidt vidensgrundlag. På seminaret fik
de deltagende forskere indblik i ekspertgruppens foreløbige tanker om et Side 2/3
format for folkeskolens fagplaner. Herefter var seminaret delt op i to
diskussionsrunder. Baseret på forskernes indsendte vidensbidrag
diskuterede deltagerne i første runde væsentlige
opmærksomhedspunkter og problemstillinger i forhold til Fagfornyelsen
og ekspertgruppens foreløbige overvejelser. I anden runde diskuterede
deltagerne mulige anbefalinger til ekspertgruppen og til fagudvalgene,
der skal udvikle fagplaner for de enkelte fag.
række forskere inviteret til at bidrage med deres perspektiver på
Fagfornyelsen og ekspertgruppens foreløbige arbejde. Forskerseminaret
havde til formål at kvalificere ekspertgruppens arbejde og sikre, at
gruppens anbefalinger hviler på et solidt vidensgrundlag. På seminaret fik
de deltagende forskere indblik i ekspertgruppens foreløbige tanker om et Side 2/3
format for folkeskolens fagplaner. Herefter var seminaret delt op i to
diskussionsrunder. Baseret på forskernes indsendte vidensbidrag
diskuterede deltagerne i første runde væsentlige
opmærksomhedspunkter og problemstillinger i forhold til Fagfornyelsen
og ekspertgruppens foreløbige overvejelser. I anden runde diskuterede
deltagerne mulige anbefalinger til ekspertgruppen og til fagudvalgene,
der skal udvikle fagplaner for de enkelte fag.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | Kbh. |
---|---|
Publisher | Børne- og Undervisningsministeriet |
Number of pages | 4 |
Publication status | Unpublished - 2024 |