Fleksibilitetens styringsformer: pædagogers faglige ansvar i fleksible skemaer

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalPaperResearchpeer-review

1887 Downloads (Pure)

Abstract

Den fleksible skole er i litteraturen om pædagogen i skolen, et gentagent bud på, hvordan man får indfriet de ambitiøse mål med folkeskolereformen, samtidig med, at man får gavn af pædagogernes kompetencer ind i skolen. Ideen om den fleksible skole fremkommer ofte som et brud med forestillingen om den gamle skole, der beskrives som 1-tallets tyranni. Det vil sige: en lærer til en klasse, en lektion, et fag, et lokale (Undervisningsministeriet, 2013). Ideen er at komme væk fra industrisamfundets skole, hvor den virksomme metafor om skolen som fabrik, der producerer læring på samme måde uanset barnets læringsstil, lyst og person, er bagtæppe
Original languageDanish
Publication date2018
Publication statusPublished - 2018
EventNordPro - Professionshøjskolen København, København, Denmark
Duration: 8 Nov 20189 Nov 2018
https://ucc.dk/aktuelt/konferencer/nordpro-konferencen-2018

Conference

ConferenceNordPro
LocationProfessionshøjskolen København
Country/TerritoryDenmark
CityKøbenhavn
Period08/11/1809/11/18
Internet address

Keywords

  • schools, courses and institutions
  • educational science

Cite this