Formativ evaluering af dybdelæring gennem pædagogiske koblingsdannelser

Alan Steen Nielsen, Mette Fredslund Andersen, Mikkel Broe, Rasmus Høiby

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Abstract

Gennem tre interventioner i hhv. fysik/kemi, biologi, og natur/teknologi blev der udviklet opgaver til understøttelse af pædagogiske koblingsdannelser med henblik på at øge den faglige sammenhængsforståelse hos de studerende. Formativ evaluering via feedback og dialog mellem de studerende var centralt i opgaverne.
Original languageDanish
Title of host publicationEvaluering i et dobbelt didaktisk perspektiv - undervisningsinterventioner i læreruddannelsen i anden temaperiode : Samlet afrapportering af anden temaperiode i læreruddannelsesindsatsens professionelle læringsfællesskaber 2023-2024
Place of PublicationKbh.
PublisherNaturfagsakademiet
Publication date2024
Publication statusPublished - 2024

Cite this