Forskningsbaseret og læringsmålstyret undervisning i den tidligere sprogstart i fransk og tysk

Petra Daryai-Hansen, Annette Søndergaard Gregersen

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Abstract

Artiklen introducerer læserne til et forskningsbaseret, dansk udviklingsprojekt i folkeskolens hverdagsrum, som tager udgangspunkt i de tolv praksisanbefalinger for den tidligere sprogstart. Projektet består i et samarbejde mellem læreruddannelsen UCC, Københavns Universitet og Den Internationale Profilskole i København. Formålet med forskningsprojektet er at analysere, videreudvikle og evaluere modellen tidligere sprogstart. Projektet satser på såvel proces- som produktniveau med fx udvikling af læremidler/undervisningsmaterialer samt evalueringer. Denne artikel fokuserer på vores idéudkast til udvikling af forskningsbaseret undervisningspraksis, der tager højde for centrale principper i den læringsmålstyrede undervisning.
Original languageDanish
JournalSproglæreren
Issue number2
Pages (from-to)8-12
Number of pages5
ISSN0108-6154
Publication statusPublished - 2015

Keywords

  • language acquisition

Cite this