TY - RPRT
T1 - Forståelser af leg og legefaglighed i dansk politik, forskning og pædagogisk praksis for 3-5 årige børn i dagtilbud
AU - Jensen, Anders Skriver
AU - Larsen, Vibe
AU - Holst Mortensen, Trine
AU - Møller, Hasse Herold
AU - Prins, Karen
N1 - https://www.datocms-assets.com/27505/1611677645-legeforstaelser-og-legefaglighederhvblegofoundationdea.pdf
PY - 2020/11/15
Y1 - 2020/11/15
N2 - Formålet med denne rapport er at skabe en sammenhængende forståelse af leg i danske dagtilbud, herunder legeforståelser hos centrale aktører, viden om forståelser af sammenhænge mellem leg, udvikling og læring hos de pædagogiske professionelle, og viden om, hvordan disse forståelser sætter sig gennem i en pædagogisk praksis som en legefaglighed, hvor legen understøttes og faciliteres af de pædagogiske professionelle med henblik på børns udvikling og læring.
AB - Formålet med denne rapport er at skabe en sammenhængende forståelse af leg i danske dagtilbud, herunder legeforståelser hos centrale aktører, viden om forståelser af sammenhænge mellem leg, udvikling og læring hos de pædagogiske professionelle, og viden om, hvordan disse forståelser sætter sig gennem i en pædagogisk praksis som en legefaglighed, hvor legen understøttes og faciliteres af de pædagogiske professionelle med henblik på børns udvikling og læring.
KW - Læring, pædagogik og undervisning
KW - Leg
KW - Legefaglighed
KW - Dagtilbud
KW - Forståelser af leg
KW - Politik
KW - Forskning i leg
M3 - Rapport
BT - Forståelser af leg og legefaglighed i dansk politik, forskning og pædagogisk praksis for 3-5 årige børn i dagtilbud
PB - DEA
CY - København
ER -