Forståelser af leg og legefaglighed i dansk politik, forskning og pædagogisk praksis for 3-5 årige børn i dagtilbud

Anders Skriver Jensen, Vibe Larsen, Trine Holst Mortensen, Hasse Herold Møller, Karen Prins

Research output: Book/Report/PhD thesisReportResearch

2054 Downloads (Pure)

Abstract

Formålet med denne rapport er at skabe en sammenhængende forståelse af leg i danske dagtilbud, herunder legeforståelser hos centrale aktører, viden om forståelser af sammenhænge mellem leg, udvikling og læring hos de pædagogiske professionelle, og viden om, hvordan disse forståelser sætter sig gennem i en pædagogisk praksis som en legefaglighed, hvor legen understøttes og faciliteres af de pædagogiske professionelle med henblik på børns udvikling og læring.
Original languageDanish
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherDEA
Number of pages65
Publication statusPublished - 15 Nov 2020

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this