Fortællinger om teknologiforståelse i læreruddannelsen: Narrativ evaluering af et nyt modul

Britta Vejen, Marie Dahl Rasmussen, Thilde Emilie Møller (Other), Sif Haugan (Other)

Research output: Book/Report/PhD thesisReportResearch

1861 Downloads (Pure)

Abstract

Rapporten formidler et evalueringsprojekt, som er lavet i forbindelse med implementeringen af det nye modul Teknologiforståelse og digital dannelse i læreruddannelsen på Københavns professionshøjskole. Formålet med undersøgelsen er at skabe en viden om modulet, som kan bringes ind i de diskussioner og udviklingsprocesser, som er i gang med henblik på at udvikle teknologiforståelse som en faglighed i læreruddannelsen både som en selvstændig faglighed og som en dimension i andre fag. Projektet er gennemført i perioden august 2020 til maj 2021 og er lavet som en narrativ evaluering af undervisere og studerendes erfaringer med at undervise og lære i modulet.
Original languageDanish
PublisherKøbenhavns Professionshøjskole
Number of pages54
ISBN (Electronic)978-87-93894-24-2
Publication statusPublished - 29 Jun 2021

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this