Abstract
I dette paper vil jeg diskutere, hvordan globaliseringsprocesser får betydning for småbørnspædagogikken og daginstitutionsfeltet og viser sig som forandringer og kompleksiteter i småbørnspædagogiske værdier samt forståelsen af pædagogisk arbejde1. Jeg vil vise, at de forandringer, der sker i småbørnspædagogiske værdier og forståelsen af pædagogisk viden og faglighed får betydning for marginaliseringen eller anerkendelsen af mangfoldige børne- og familiegrupper, og jeg vil diskutere, hvordan aktionsforskning metodisk og videnskabsteoretisk på den ene side kan bidrage til en forståelse af disse processer og på den anden side også selv udfordres af disse processer.
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 2022 |
Publication status | Published - 2022 |
Event | Velfærd og viden i krise - aktionsforskningens bidrag og udfordringer: 13. nationale forsknings konference i Dansk Aktionsforskningsnetværk - Københavns Professionshøjskole, Kbh. , Denmark Duration: 17 Nov 2022 → 18 Nov 2022 Conference number: 13. |
Conference
Conference | Velfærd og viden i krise - aktionsforskningens bidrag og udfordringer |
---|---|
Number | 13. |
Location | Københavns Professionshøjskole |
Country/Territory | Denmark |
City | Kbh. |
Period | 17/11/22 → 18/11/22 |
Keywords
- learning, educational science and teaching