Abstract
Hillerød har arbejdet sammen med Københavns Professionshøjskole for at sikre læring af hele udvik-lings- og implementeringsprocessen samt sikre, at kompetenceudvikling går hånd i hånd med ambitio-nerne for udmøntningen af faste teams.
En af de vigtigste pointer i processen med implementering af faste teams er, at det skal følges tæt med kompetenceudvikling og ledelse i organisationsændringerne. Ambitionen om faste teams er en organisa-torisk ændring, og det store arbejde består derfor i kulturel, lokal tilpasning, forandringsledelse, rollefor-deling og -beskrivelse, kompetence og høj faglighed i teamet (herunder sygepleje). Det har givet gode resultater såsom:
- Forbedret kvalitet i vidensdeling, medført en højere grad af fælles ansvarsfølelse og hurtigere beslutningsprocesser.
- Medført hurtigere identificering og tilpasning af pleje og behandling, der er skræddersyet til borgernes behov.
- Øget arbejdsglæde blandt medarbejderne.
- Besparelser i både tid og ressourcer i nogle borgerforløb.
En af de vigtigste pointer i processen med implementering af faste teams er, at det skal følges tæt med kompetenceudvikling og ledelse i organisationsændringerne. Ambitionen om faste teams er en organisa-torisk ændring, og det store arbejde består derfor i kulturel, lokal tilpasning, forandringsledelse, rollefor-deling og -beskrivelse, kompetence og høj faglighed i teamet (herunder sygepleje). Det har givet gode resultater såsom:
- Forbedret kvalitet i vidensdeling, medført en højere grad af fælles ansvarsfølelse og hurtigere beslutningsprocesser.
- Medført hurtigere identificering og tilpasning af pleje og behandling, der er skræddersyet til borgernes behov.
- Øget arbejdsglæde blandt medarbejderne.
- Besparelser i både tid og ressourcer i nogle borgerforløb.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | København |
---|---|
Publisher | Københavns Professionshøjskole |
Number of pages | 46 |
ISBN (Electronic) | 978-87-93894-69-3 |
Publication status | Published - 9 May 2024 |
Keywords
- disease, health science and nursing