Abstract
Uddannelsesforskning viser, at bachelorprojekter kan give sygeplejestuderende en stærkere forståelse af sygeplejens område og forbedre deres sygeplejefaglige færdigheder på flere niveauer. Formålet med artiklen er at inspirere vejledere, undervisere og censorer til at reflektere sammen med studerende over deres bachelorprojekt til dybere forståelse af klinisk praksis og til karriereudvikling. Artiklen er et eksempel på, hvordan samtaler om fund fra et systematisk litteraturstudie i et bachelorprojekt kan være med til at forbedre adfærd i klinisk praksis, inspirere til artikelskrivning og et ønske om videreudvikling af emnet på kandidatniveau. Håbet er at bidrage til et tættere samarbejde mellem bachelorstuderende og forskere i udviklings- og forskningsprojekter.
Keywords: bachelorprojekt, praksis- og karrieudvikling, didaktik, systematisk litteraturstudie, netværk
Keywords: bachelorprojekt, praksis- og karrieudvikling, didaktik, systematisk litteraturstudie, netværk
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Uddannelsesnyt |
Volume | 34 |
Issue number | 2 |
ISSN | 2246-2155 |
Publication status | Published - 12 Jun 2023 |
Keywords
- disease, health science and nursing