Inklusion som udfordring i skolens hverdag: - et aktionsforskningsperspektiv

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

I dette kapitel er formålet at drøfte inklusion som praktisk virkelighed på en dansk folkeskole. artiklen beretter fra et aktionsforskningsprojekt, i hvilket formålet var i samarbejde med skolen medarbejdere at undersøge, hvilke muligheder og barriere der knytter sig til arbejdet med inklusion, og stille skarpt på, hvad der skulle arbejdes med, hvis medarbejderne selv kunne bestemme, hvordan dette arbejde skulle udføres.
Original languageDanish
Title of host publicationInklusion, udsathed og tværprofessionelt samarbejde
EditorsVibe Larsen, Bjørn Hamre
Number of pages15
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherFrydenlund Academic
Publication date2016
Article number2
ISBN (Print)978-87-7118-606-2
Publication statusPublished - 2016

Keywords

  • schools, courses and institutions
  • learning, educational science and teaching

Cite this