TY - RPRT
T1 - Innovation i skolen
T2 - didaktiske blikke på elevers deltagelsesmuligheder
AU - Bruzelius, Stine Rahr
AU - Hansen, Bolette Kremmer
PY - 2018/1/26
Y1 - 2018/1/26
N2 - I denne rapport præsenterer Professionshøjskolen Metropol resultaterne af en undersøgelse af, hvordan innovationsdidaktik har betydning for at skabe og styrke inkluderende læringsmiljøer, hvor flest mulige elever er deltagende i undervisningen. Undersøgelsen tager udgangspunkt i forskning, som viser, at elevernes motivation, læringsudbytte og innovative kompetencer øges, når der undervises med og gennem processer, der sigter mod at skabe værdi for nogen. Rapporten bidrager med ny viden om inkluderende potentialer i fag og procesorienterede forløb, der sigter mod udvikling af elevernes innovationskompetence.
AB - I denne rapport præsenterer Professionshøjskolen Metropol resultaterne af en undersøgelse af, hvordan innovationsdidaktik har betydning for at skabe og styrke inkluderende læringsmiljøer, hvor flest mulige elever er deltagende i undervisningen. Undersøgelsen tager udgangspunkt i forskning, som viser, at elevernes motivation, læringsudbytte og innovative kompetencer øges, når der undervises med og gennem processer, der sigter mod at skabe værdi for nogen. Rapporten bidrager med ny viden om inkluderende potentialer i fag og procesorienterede forløb, der sigter mod udvikling af elevernes innovationskompetence.
KW - Børn og unge
KW - Læring, pædagogik og undervisning
KW - Innovationsdidaktik
KW - deltagelse
KW - inklusion
M3 - Rapport
BT - Innovation i skolen
PB - Professionshøjskolen Metropol
CY - København
ER -