Innovation i skolen: didaktiske blikke på elevers deltagelsesmuligheder

Stine Rahr Bruzelius, Bolette Kremmer Hansen

    Research output: Book/Report/PhD thesisReportCommunication

    Abstract

    I denne rapport præsenterer Professionshøjskolen Metropol resultaterne af en undersøgelse af, hvordan innovationsdidaktik har betydning for at skabe og styrke inkluderende læringsmiljøer, hvor flest mulige elever er deltagende i undervisningen. Undersøgelsen tager udgangspunkt i forskning, som viser, at elevernes motivation, læringsudbytte og innovative kompetencer øges, når der undervises med og gennem processer, der sigter mod at skabe værdi for nogen. Rapporten bidrager med ny viden om inkluderende potentialer i fag og procesorienterede forløb, der sigter mod udvikling af elevernes innovationskompetence.
    Original languageDanish
    Place of PublicationKøbenhavn
    PublisherProfessionshøjskolen Metropol
    Number of pages43
    Publication statusPublished - 26 Jan 2018

    Keywords

    • children and youth
    • learning, educational science and teaching

    Cite this