Abstract
ISI 2015 havde i starten som målsætning at forbedre især tosprogede unges færdigheder inden for naturfag samt at få flere til at vælge en naturfaglig gymnasial ungdomsuddannelse på længere sigt. Projektets delmål var, at de deltagende elever skulle opleve en forbedret naturfagsundervisning, der styrkede deres naturfaglige og innovative kompetencer, og at de deltagende skolers naturfaglige kultur og profil blev synliggjort. Midt i projektet ændredes projektets fokus på integration sig til at handle om inklusion, hvilket førte til mindre justeringer at evalueringskonceptet. Målsætningen i ISI 2015 blev omsat til målbare succeskriterier, som omfattede elevernes innovative og naturfaglige kompetencer, lærernes evne til at arbejde innovativt i undervisningen, hvorvidt
undervisningen blev mere elevstyret og undersøgende, hvorvidt lærerne i fællesskab arbejdede med systematiske klasserumsobservationer af hinanden, hvorvidt skolerne udviklede sig til at være professionelle læringsfællesskaber og om flere elever valgte en ungdomsuddannelse ved projektets afslutning
undervisningen blev mere elevstyret og undersøgende, hvorvidt lærerne i fællesskab arbejdede med systematiske klasserumsobservationer af hinanden, hvorvidt skolerne udviklede sig til at være professionelle læringsfællesskaber og om flere elever valgte en ungdomsuddannelse ved projektets afslutning
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | København |
---|---|
Publisher | Københavns Universitet, Institut for Naturfagenes Didaktik |
Number of pages | 241 |
Publication status | Published - 2015 |
Externally published | Yes |
Keywords
- learning, educational science and teaching