Institutionelle og faglige dimensioner af brobygning: mellem overskridelse og reproduktion af uddannelseshierakier i brobygningsarbejde

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Brobygning kan anskues som et inklusionstiltag på uddannelsesystemniveau fordi det kan tænkes som et middel til at øge rekruttering til videre uddannelse. Dette kapitel ser nærmere på, hvilke dynamikker brobygningsforløb åbner for, og diskuterer, hvorvidt dette bidrager til inklusion. konkret ved at kigge på de måder , hierarkier udfolder sig på i brobygning.
Original languageDanish
Title of host publicationDrenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser : Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og - forskning i praksis
Number of pages21
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherFrydenlund Academic
Publication date2 May 2018
Pages107-128
Chapter4
ISBN (Print)978-87-7118-727-4
Publication statusPublished - 2 May 2018
SeriesUddannelse og læring
Number1
Volume2018
ISSN2246-3615

Keywords

  • gender/gender differences

Cite this