Abstract
Præsentationen diskuterer fund fra to studier, der begge bestemmer elevers interpersonelle sprogbrug som en central del af det fagspecifikke i litteraturundervisning i danskfaget (MackenHorarik & Morgan, 2011). Begge studier adresserer et underbelyst område i en national sammenhæng, hvor der kun er få studier af elevers betydningsskabende praksisser i grundskolens danskfag. Samtidig skal begge studier ses på baggrund af en forståelse af L1-faget som et fag, hvor elevers forskellige perspektiver tildeles plads i undervisningen (Krogh & Penne, 2015).
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | Nov 2017 |
Publication status | Published - Nov 2017 |
Event | NNMF 6: Grænsegængere - SDU, Odense, Denmark Duration: 30 Nov 2017 → 1 Dec 2017 https://www.sdu.dk/da/nnmf6 |
Conference
Conference | NNMF 6: Grænsegængere |
---|---|
Location | SDU |
Country/Territory | Denmark |
City | Odense |
Period | 30/11/17 → 01/12/17 |
Internet address |
Keywords
- Danish courses