Interpersonel sprogbrug i danskfagets litteraturundervisning

Kristine Kabel, Marie Dahl Rasmussen

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalAbstractResearchpeer-review

Abstract

Præsentationen diskuterer fund fra to studier, der begge bestemmer elevers interpersonelle sprogbrug som en central del af det fagspecifikke i litteraturundervisning i danskfaget (MackenHorarik & Morgan, 2011). Begge studier adresserer et underbelyst område i en national sammenhæng, hvor der kun er få studier af elevers betydningsskabende praksisser i grundskolens danskfag. Samtidig skal begge studier ses på baggrund af en forståelse af L1-faget som et fag, hvor elevers forskellige perspektiver tildeles plads i undervisningen (Krogh & Penne, 2015).
Original languageDanish
Publication dateNov 2017
Publication statusPublished - Nov 2017
EventNNMF 6: Grænsegængere - SDU, Odense, Denmark
Duration: 30 Nov 20171 Dec 2017
https://www.sdu.dk/da/nnmf6

Conference

ConferenceNNMF 6: Grænsegængere
LocationSDU
Country/TerritoryDenmark
CityOdense
Period30/11/1701/12/17
Internet address

Keywords

  • Danish courses

Cite this