Abstract
I kapitlet præsenteres begrebet motivation og en motivationsmodel, som blandt andet kan bidrage med viden om, hvordan man kan forstå og arbejde med unges motivation for at komme i skole og deltage i undervisningen. Kapitlet kan skabe grobund for gode drøftelser blandt lærere, vejledere og ledere om FGU'ens kerneopgave: at alle unge skal have et liv med uddannelse og job.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | FGU på vej : tilrettelæggelse, didaktik og ledelse |
Editors | Dorthe Geisnæs, René Nordin Bloch, Rasmus Sandberg Holm, Susanne Hjelmberg Larsen |
Number of pages | 17 |
Place of Publication | Frederikshavn |
Publisher | Dafolo |
Publication date | 2021 |
Pages | 11-27 |
Chapter | 1 |
ISBN (Print) | 978-87-7234-023-4 |
ISBN (Electronic) | 978-87-7234-198-7 |
Publication status | Published - 2021 |
Keywords
- management, organizational development and innovation
- learning, educational science and teaching
- education, professions and jobs