TY - CHAP
T1 - Klasseledelse i værkstedet
T2 - En narrativ tilgang til designprocesser for at skabe en inkluderende klassekultur
AU - Hansen, Bolette Kremmer
PY - 2011
Y1 - 2011
N2 - Dette kapitel vil fokusere på, hvordan en inkluderende didaktik i værkstedsfag tager hensyn såvel til den enkelte elevs kompetencer som til et fagligt socialt fællesskab i klassen. Jeg vil med narrativ teori angive muligheder for en værkstedsdidaktik, hvor elevens håndværksmæssige handlinger og æstetiske udtryk inddrages i lærerens didaktiske refleksioner. Udgangspunktet er en anerkendende klassekultur og en forståelse af, at elevens delagtighed fører til positivt selvbillede og motivation. Afslutningsvis ser jeg på, hvordan værkstedet som fysisk rum danner ramme, muligheder og begrænsninger for alktiviteterne i undervisningen
AB - Dette kapitel vil fokusere på, hvordan en inkluderende didaktik i værkstedsfag tager hensyn såvel til den enkelte elevs kompetencer som til et fagligt socialt fællesskab i klassen. Jeg vil med narrativ teori angive muligheder for en værkstedsdidaktik, hvor elevens håndværksmæssige handlinger og æstetiske udtryk inddrages i lærerens didaktiske refleksioner. Udgangspunktet er en anerkendende klassekultur og en forståelse af, at elevens delagtighed fører til positivt selvbillede og motivation. Afslutningsvis ser jeg på, hvordan værkstedet som fysisk rum danner ramme, muligheder og begrænsninger for alktiviteterne i undervisningen
M3 - Bidrag til bog/antologi
SN - 978-87-7281-582-4
T3 - Undervisning og læring
SP - 219
EP - 235
BT - Klasseledelse og fag
A2 - Schmidt, Maria-Christina Secher
PB - Dafolo
CY - Frederikshavn
ER -