Abstract
"Nu håber jeg ikke de studerende tørrer deres teoretiske viden om kommunikation af på dørmåtten, når de træder ind i praksisfeltet og gør som man altid har gjort. For det er jo netop den viden, de efterlyser i praksis".
Sådan sagde en censor, da vi evaluerede en lang dag efter modul 7 eksaminationer. De studerende havde bl.a. redegjort for den anerkendende, narrative, forstående og tilstedeværende måde at kommunikere og forholde sig til patienter på med afsæt i selvoplevede simulationsøvelser med en skuespiller. Mange af de studerende inddrog egne oplevelser med skuespilleren og nogle fortalte om, hvor berørte de blev i situationen - selv om de vidste det var en skuespiller.
Sådan sagde en censor, da vi evaluerede en lang dag efter modul 7 eksaminationer. De studerende havde bl.a. redegjort for den anerkendende, narrative, forstående og tilstedeværende måde at kommunikere og forholde sig til patienter på med afsæt i selvoplevede simulationsøvelser med en skuespiller. Mange af de studerende inddrog egne oplevelser med skuespilleren og nogle fortalte om, hvor berørte de blev i situationen - selv om de vidste det var en skuespiller.
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 12 Feb 2015 |
Publication status | Published - 12 Feb 2015 |
Keywords
- nursing