Konflikten om folkeskolelærernes arbejdstid: To forskellige forståelser af tid som ressource

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

I dette kapitel vil denne kulturelle ide om, at tid er penge, blive undersøgt nærmere, og det vil jeg gøre ved at se på, hvordan folkeskolelærernes tid oversættes til penge, og hvad den måde, det sker på betyder for folkeskolelærernes arbejde. Konkret vil jeg undersøge, hvordan en ny arbejdstidslov (lov 409) transformerede måden at forstå lærernes tid på.
Original languageDanish
Title of host publicationTid til Velfærd : Tidsorganisering i velfærdsprofessionerne
EditorsNana Vaaben, Mie Plotnikof
Number of pages26
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherHans Reitzels Forlag
Publication dateJan 2019
Pages183-208
Chapter9
ISBN (Print)978-87-412-7253-5
Publication statusPublished - Jan 2019

Keywords

  • schools, courses and institutions

Cite this